Neuropsykologisk klinik

Neuropsykolog Palle Møller Pedersen

Bogen Klinisk neuropsykologi

Bog om klinisk neuropsykologi

Bogen om klinisk neuropsykologi er skrevet for alle, som arbejder med behandling og rehabilitering af patienter og klienter med hjerneskader og hjernesygdomme. Se mere om bogen og læs nogle kapitler på forlaget Frydenlunds hjemmeside.

Forlagets beskrivelse af bogen:

Nyt dansk storværk om klinisk neuropsykologi. Hvad betyder neurologiske og psykiatriske skader og sygdomme i hjernen for vores tanker, følelser og intellektuelle færdigheder? Denne bog giver svarene i 40 kapitler.

Anders Gade, Christian Gerlach, Randi Starrfelt og Palle Møller Pedersen (red.)
Klinisk neuropsykologi
499 kr, 593 sider, indbundet og illustreret
ISBN 9788778878168

Bogen henvender sig til et bredt publikum, og både forfattere og redaktører har ønsket at forklare begreber og nødvendige fagtermer samt at forene enkelhed i beskrivelserne med et højt fagligt niveau.

Del 1 fokuserer på de symptomer og syndromer, som typisk er bestemt af skadens lokalisation snarere end dens årsag.

Del 2 beskæftiger sig med sygdomsenhederne, herunder lidt om sygdommens hyppighed, typiske forløb, klassifikation m.m. Hovedindholdet er dog på kognitive og andre neuropsykologiske karakteristika og problemstillinger.

Del 3 fortæller om neuropsykologisk rehabilitering og de overordnede problemstillinger i denne forbindelse.

Del 4 handler om grundlag og metode.

Alle redaktører og forfattere er eksperter inden for deres felt, det være sig psykologi, psykiatri og medicin.

Anmeldelse:
»... det er en rigtig god bog! Den er let at forstå, velskrevet og bedst af alt på dansk«. IndPut